شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۴:۵۷

ارزش ۱۵۹ میلیارد دلاری بازار دیجیتال صنعت دریانوردی

باشگاه خبری فراساحل: بازار جهانی محصولات و خدمات دیجیتال دریانوردی در سال ۲۰۲۱ ارزشی معادل ۱۵۹ میلیارد دلار داشته که ۱۸ درصد بیشتر از پیش بینی‌های قبل از همه گیری کرونا است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرین لاگ، افزایش دیجیتالی شدن در صنعت دریانوردی به دنبال همه گیری کرونا منجر به افزایش تقریباً سه برابری متوسط تبادل روزانه داده‌ها در هر کشتی از ۳,۴ به ۹.۸ گیگابایت بین ژانویه ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ شده است. این گزارش که توسط شرکت مشاور خدمات دریایی تتیوس ارائه شده، تخمین زده است که تا سال ۲۰۳۰ ارزش صنعت دریانوردی دیجیتال ۳۴۵ میلیارد دلار خواهد بود؛ در حالی که در پیش بینی قبلی این رقم ۲۷۹ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

در این گزارش آمده است که تسهیل در روند تجارت جهانی منجر به استفاده از ابزارهای دیجیتالی و رشد گسترده تقاضای مصرف کنندگان برای تجارت الکترونیکی و استفاده از بسترهای رزرو آنلاین برای حمل و نقل بار شده است. در سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش اندکی در هزینه‌های مربوط به ابزارهای دیجیتالی هستیم که به طور خاص برای صنعت دریانوردی توسعه یافته است. با این حال، به طور کلی سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌های عمومی فناوری اطلاعات انجام شده است. بنادری که پیش از همه گیری کووید ۱۹ بر روی سیستم‌های دیجیتالی سرمایه گذاری کرده بودند، از مزایای آن بهره مند شدند. برای مثال سیستم ارائه مجوز پیمانکاران به صورت دیجیتال در بندر گوتنبرگ، نیاز به حضور فیزیکی افراد را از بین برده و آن را به یک روندی عادی و استانداردی جدید تبدیل کرده است. ابزارهای دیجیتالی می توانند نقش قابل توجهی برای کاهش تولید کربن در آینده نزدیک این صنعت ایفا کنند. به عنوان مثال، شواهدی از صرفه جویی در سوخت ناوگان تا ۲۰ درصد تنها از طریق تغییر روند جابجایی تیم بریج کشتی وجود دارد.



  کد خبر : 6324
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :